۲ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

همسان سازی یا سینک درایوها و فولدرها با FreeFileSync

نرم افزاری رایگان جهت همسان سازی یا سینک درایوها و فولدرها با FreeFileSync

http://www.freefilesync.org

  • جمعه ۹ مهر ۹۵

مشکل Inaccessible_Boot_Device در ویندوز 10

به نام خدا

بعضی وقت ها پیش میاد که موقع بالا آمدن ویندوز  با 10 خطای Inaccessible_Boot_Device مواجه شده باشید. مثلا همین امروز با قطع و وصل کردن کابل دیتای (ساتا) درایو نوری ویندوزم با این مشکل مواجه شد. یبار هم قبلا روی یک درایو دیگه آزمایشی ویندوز 10 رو نصب کرده بودم که با این مشکل مواجه شد و بعد از کلی تلاش خلاصه بی خیالش شدم و پاکش کردن ویندوز 10 رو.

اما امروز این ویندوز 10 تنها سیستم عاملم بود و چاره ای جز تعمیر نداشتم. بعد از چند دقیقه تلاش که به نتیجه نرسیدم، سیستم رو خاموش کردم و رفتم خوابیدم. بعد از بیدار شدن با تجربیاتی که از سری قبلی به دست آورده بودم، تمام کابلهای دیتای ساتا رو از روی برد اصلی کندم و فقط کابل هاردی که سیستم عامل روش نصب بود رو مجدد وصل کردم. خوشبختانه ویندوز بالا آمد ولی همیشه اینطوری شاید حل نشه. برای همین چندتا لینک که راهکارهاشون منطقی به نظر میرسه رو به ترتیب الویت اینجا گذاشتم برای آینده که دوباره مشکل پیش آمد جستجو نکنم. این تجربه رو به اشتراک میذارم شاید به درد کس دیگه ای خورد. لینک اولی به نظرم کارساز هستش، حیف که قسمت نشد ;-)

http://superuser.com/a/469814

http://www.toppctech.com/inaccessible-boot-device-error-fixed

آپدیت(12/08/2018): با بررسی ای به تازگی که روی ترافیک ورودی به وبلاگ انجام دادم، ورودی های زیادی از گوگل برای این مطلب به وبلاگم وجود داشت و متوجه شدم که مطلب رو هم آپدیتش نکردم. چندی بعد از این نوشته راه حل مشکل رو پیدا کردم که فراموش کردم این پست رو آپدیت کنم:

دوستان برای حل مشکل میبایست Master/Slave درایوهایی که روی مادربورد نصب کردید رو تنظیم کنید. مثلا هاردی که ویندوز دارید رو بذارید روی Sata Master و هارد کمکی و یا درایو نوریتون رو بذارید روی Sata Slave. البته کانفیگ های مختلفی میشه انجام داد که بایوس های مختلف تنظیمات خاص خودشون رو دارن.

و البته اینکه در مادربردهای با چیپست های جدیدتر ظاهرا این موضوع اتوماتیک هدایت میشه و نیازی به این کارها نیست و حتی گزینه هاش هم وجود نداره. چیپست مادربورد من G41/ICH7 بود...

  • جمعه ۹ مهر ۹۵
موضوعات